Sommarstugeträning

Helgen som var spenderades i sommarstugan i Mulseryd. Trots lite regn och rusk under lördagen så blev det en riktig toppenhelg: avkopplande och mysig med trevligt sällskap, god mat och dryck och några dopp i sjön. Mestadels slappade jag, men det blev lite lätt träning gjord också. Dels för att jag mår bra av att röra på mig och dels för att det är roligt att byta gymmet mot utomhusmiljö och göra något annorlunda. Vi fotade några av övningarna vi gjorde, och jag kämpade i över en timme med att lägga upp dem här igår, men det blev inte alls som jag ville. Så nu laddar jag upp några få åt gången, inte alls så snyggt, tydligt eller pedagogiskt som jag hade velat, men ändå:

pistols2538649e39c486.jpg
Enbensknäböj: för benstyrka och balans

Hopp1538649cc79d43.jpg
Spänsthopp i slänten

Enarmspress1538649a101ce9.jpgEnarmspress2538649a681f22.jpgEnarmspress3538649b5968a8.jpg
Enarmspress: för styrka och stabilitet i axel och bål

Draken15386499b54427.jpgDraken2538649945e867.jpg
Draken: en favoritövning! Ställer krav på balans, stabilitet och rörlighet.

15386496c04973.jpg25386497d261f1.jpg
35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De sista fyra bilderna visar en komplex-styrkeövning som jag gillar. Man utgår från ett djupt knäböj, gör en bicepscurl, ställer sig upp och gör en axelpress. Därefter ”spolar man tillbaka” och sätter sig ner på samma sätt igen. Och upprepar.

1 kommentar till “Sommarstugeträning
  • tisdag 3 juni 2014 kl. 22.12
    Permalink

    Bra bilder och bra övningar! Kör gärna stenträning i sommar:)

    svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *